Výroční zpráva 2008

Veřejná zpráva o činnosti sdružení za rok 2008:

Víkendové pobyty pro děti

V roce 2008 jsme realizovali dva tématicky zaměřené víkendové pobyty pro děti.

První víkend proběhl v jízdárně Litoboř ve východních Čechách a byl spojen s jízdou na koních a výlety do Babičina údolí. Pobyt byl určen hlavně pro menší děti, které se neúčastní pobytu v Bulharsku. Hlavním sponzorem pobytu dětí byla firma Alza . Rozpočet akce byl : 29 968,50 Kč.

V předvánočním období jsme na pozvání rodiny Narduci strávili nádherný víkend v jejich penzionu v obci Tisá v severních Čechách . Třídenní pobyt byl spojen s mikulášskou a vánoční nadílkou pro děti. Děti měly možnost jezdit na koních, součástí programu byl výlet do okolních skal. A protože bylo krásně nasněženo, nechyběly ani zimní radovánky. Na realizaci víkendu se podílela firma Alza, Allen and Overy a mnoho dalších sponzorů, kteří přispěli na vánoční a mikulášskou nadílku pro děti. . Celkový rozpočet akce činil : 21 845 Kč bez dopravy a nadílky pro děti . Tyto položky byly řešeny přímo sponzory.

Mezinárodní popáleninový tábor Bulharsko 2008

V roce 2008 jsme navázali na tradici přímořských pobytů pro děti v Primorsku. Poprvé jsme ale tábor organizovali ve spolupráci s popáleninovým centrem ve Varně. Hlavním organizátorem za bulharskou stranu se stal Doc.MUDr.Trošev. K naší skupině 15 dětí jsme přidali 5 dětí z Bulharska a jednoho bulharského vedoucího. Projekt byl financován za podpory britského sponzora – firmy Crips and Partners ve spolupráci s EBA ( Burn Camp Comitee).

Za českou stranu se hlavního sponzorství ujala opět CK Alexandria. Tábor vzbudil mezi dětmi tradičně velice pozitivní ohlas. Založení tradice campů v Bulharsku a mezinárodní spolupráce byla v Bulharsku úspěšně prezentována v médiích . Naši zkušenost s organizací tábora jsme komunikovali na mezinárodních kongresech ( ISBI kongres, září 2008 Montreal) a domácích odborných akcích ( kongres ČLS JEP v Praze září 2008) . Za organizaci pobytu jsme obdrželi uznání Výboru pro popáleninové tábory Evropské popáleninové společnosti ( EBA). Doufáme, že se nám podařilo v Bulharsku vzbudit zájem a založit tradici rehabilitačních pobytů pro popálené děti.

Celkové náklady na organizaci tábora : 161 202 Kč.

Investiční akce

1. O.S. získalo dotaci Nadace ČEZ a díky přispění dalších sponzorů koupilo a realizovalo montáž 3 klimatizačních jednotek na boxy dě JIP KPM FNKV. K realizaci projektu přispěla i FNKV.Náklady na koupi a montáž : 50 000 Kč.

2. V roce 2008 na základě důkladného posouzení žádostí přispělo O.S. Bolíto na nákup silikonových rehabilitačních pomůcek Karolínce . Pacientovi Míšovi D. Bolíto přispělo částkou 300 Euro na nákup speciálního kožního expandéru, který mu byl úspěšně aplikován.

3. O.S. Bolíto získalo od firmy Alza a.s. dar 250 000 Kč na nákup dětských postýlek. Nákup bude proveden v první polovině roku 2009 na základě výběrového řízení.

4. V druhé polovině roku 2008 jsme navázali spolupráci s akademickou malířkou paní Šárkou Hejnovou, která vypracovala projekt Barvy dětem. Projekt spočívá ve vybudování nové herny

na dětském oddělení KPM FNKV a výtvarné rekonstrukci celého dětského oddělení. Podařilo se nám získat sponzorské dary od Nadace Jistota Komerční banky, firmy Alza , Allen and Overy a dalších sponzorů. V měsíci lednu 2009 se realizovala první část – dětská herna. Dokončení projektu je vázáno na výměnu oken v pavilonu N FNKV.

Prevence :

V závěru roku 2008 jsme ve spolupráci s advokátní kanceláří Allen and Overy dokončili písemnou část příručky o prevenci popáleninového úrazu u dětí. V první polovině roku 2009 bude po dokončení grafické podoby realizován tisk a distribuce.

Mediální prezentace:

Členové sdružení se snaží v odborných i laických časopisech, rozhlase i televizi o větší informovanost veřejnosti o dětech s popáleninovým úrazem a činnosti sdružení.

Bohužel se vyskytnou organizátoři veřejných akcí, které se neslučují s charakterem sdružení a Bolíto se od nich distancuje.

Hospodaření:

Příjmy za rok 2008 : 852 399,- Kč

Výdaje za rok 2008: 439 709,- Kč

Všem sponzorům a členům sdružení děkujeme.